شناسه خبر : 84922
پنجشنبه 04 شهريور 1400 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در مرکز توانبخشی بقیه الله(عج) برگزار شد:

همایش مانع زدایی بهره برداری از مراکز توانبخشی با حضور مسئولان بنیاد/تصاویر

اولین همایش «مانع زدایی از بهره برداری از مرکز توانبخشی کشور» در سالن همایش مرکز ولیعصر آسایشگاه بقیه الله(عج) برگزار شد...

فاش نیوز - همزمان با دهه دوم ماه محرم، اولین همایش «مانع زدایی بهره برداری از مرکز توانبخشی کشور» در سالن همایش مرکز ولیعصر آسایشگاه بقیه الله(عج) که به دهکده آرامش ولیعصر(عج) تغییرنام یافت، دیروز چهارشنبه سوم شهریور ماه برگزار شد.

جانبازان نخاعی و ویلچری در بدو ورود به مجتمع، با توضبحات یکی از عوامل مرکز، از بخش های مختلف کلینیکال، استخر و سونا، قسمت اقامتی، رستوران بازدید گردند.

 بنابراین گزارش، در ابتدای شروع همایش که با حضور امانی مدیرعامل موسسه ایثار، دکتر صمیمی مشاور عالی ریاست بنیاد، پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد و همچنین مدبران عامل انجمن های بصیر و راست قامتان برگزار شد، پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، دکتر وفایی از جانبازان نخاعی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و سپس روضه و مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام انجام گرفت.

 در ادامه جانباز حیدری گزارشی از روند ساخت، آماده سازی و تجهیز مرکز ولیعصر بیان کرد و از رییس بنیادشهید درخواست نمود تا با تخصیص اعتبار و حمایت قاطع از برنامه های مراکز جامع توانبخشی کشور و به ویژه دهکده نشاط ولیعصر تهران، به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر در غالب آیین نامه ای جامع و مشخص که دربرگیرنده دریافت خدمات توسط اقشار مختلف ایثارگران با اولویت جانبازان نخاعی اهتمام ویژه داشته باشند.

 در ادامه همایش، چهار نفر از نمایندگان جانبازان نخاعی حسین اسرافیلی به عنوان نماینده انجمن جانبازان نخاعی، فاضل شایسته نیا به عنوان مدیرعامل موسیه رهپویان افق نور جانبازان نخاعی، و سیدجواد شرفی به عنوان نماینده جانبازان نخاعی گردنی و همینطور محمدرضا دامرودی نماینده جانبازان حاضر در همایش، نقطه نظرات خود را در مورد مسائل و مشکلات جانبازان، مشکلات مراکز توانبخشی ایثار در کشور و تهران و پیشنهادات لازم برای بهره مندی ایثارگران و جانبازان از اینگونه مراکز را بیان کردند.

علی خداپرست نیز با درخواست خودش، به عنوان نماینده فرزندان و خانواده شهیدان به بیان مسائلی در مورد مشکلات خانواده شهدا پرداخت.

 سخنرانی مهندس اوحدی پایان بخش برنامه همابش بود که ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام، از حضور در جمع جانبازان نخاعی و سایر ایثارگران ابراز رضایت کرد و ضمن عذرخواهی از جامعه جانبازان به خاطر کوتاهی های صورت گرفته در مورد ایثارگران کشور، به گوشه ای از فعالیت های خود در دولت و پرداخت نه هزار میلیار تومان از بدهی های بنیاد به بخش های مختلف دولت از جمله بیمه ها و... اشاره کرد و گفت: از خدمات مدیران زحمتکش موسسه ایثار و سایر مدیرانی که در ارائه خدمات به ایثارگران به صورت شبانه روزی خدمت می کنند، خالصانه تشکر می کنم و ارزش هایی که شما جانبازان دارید، در غالب وحدت در جامعه جانبازان و ایثارگران میتواند در ارائه خدمات به شما موثرتر باشد.


 وی با اشاره به توصیه‌ها و سفارش‌های حضرت امام علی (ع) در مورد نحوه صحیح مدیریت در جامعه اسلامی گفت: مولای متقیان حضرت علی (ع) به کارگزاران خود از جمله مالک اشتر که خود الگویی برای جامعه اسلامی آن دوران بود، می‌فرمایند که مبادا از مأموریتی که امروز به شما محول شده است برای رسیدن به اهداف شخصی خود نیز بهره بگیرید، بلکه باید از رسیدن به منفعت‌های مالی روی برگردانید تا مأموریت الهی خود را پیش ببرید.

 مهندس اوحدی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از انجمن جانبازان از جمله زنان جانباز ویلچری و قطع نخاعی گفت: بسیاری از خادمان شهدا و ایثارگران زندگی خود را وقف جامعه ایثارگری کرده‌اند و امیدواریم در این مسیر برکات الهی نصیب آن‌ها شود.

 اوحدی ضمن اعلام حمایت از تسریع در بهره برداری این مجموعه، عنوان کرد: شرعاً و قانوناً در خدمت مدیران این مجموعه خواهم بود و از خداوند می خواهم توفیق خدمات بیشتر را به ما بدهد.

 رئیس بنیاد در پایان با بیان تصویب اعتبار قابل توجهی از منابع دولت در حدود چهارصد میلبار تومان برای شرکت متد، جهت ارائه بهتر خدمات اورتز و پروتز به جانبازان گفت: حق پرستاری جانبازان پایدار خواهد بود و پس از شهادت جانباز، برای خانواده صبور جانبازان قابل پرداخت خواهد بود.

وی همچنین به مدیرعامل موسسه ایثار دستور داد که با تمام قدرت در حمایت از رفع موانع بهره برداری دهکده آرامش برای جانبازان بکوشد.

همچنین جانباز معزز «حسن ابوطالبی»، رئیس جانبازان قطع نخاعی ایران نیز بیانیه پایانی این همایش را قرائت کرد.

 در بخشی از این بیانیه تأکید شده است: از بیش از حدود دو دهه قبل با پیگیری تعدادی از جانبازان نخاعی جهت برخورداری آن دسته از عزیزان غیر برخوردار از خدمات آسایشگاهی، طرح تأسیس مراکز جامع توانبخشی مطرح و تقریباً از ابتدای دهه 80 طرح احداث یک مرکز جامع در هر استان آغاز گردید. تأسیس مراکز جامع توانبخشی که در دولت‌های پیشین آغاز شد، با سرمایه ملی و با عنوان مهر ماندگار و اعتبارات کلان مالی صورت گرفت، تا بتواند باری از دوش جامعه‌ی ایثارگری برداشته و از آلام ناشی از جراحات آنان بکاهد. این در شرایطی است که کاروان شهادت در جامعه ایثارگری خصوصاً جانبازان نخاعی شتاب گرفته است، به‌گونه‌ای که تاکنون بیش از نیمی از آنان به شهادت رسیده‌اند. لیکن متأسفانه پس از گذشت دو دهه و نیاز حیاتی جامعه‌ی ایثارگری به خدمات این مراکز، هنوز خدمت قابل قبولی ارائه نمی‌گردد.
در پایان این بیانیه نیز از خدمات صادقانه‌ ریاست عالی بنیاد، آقای مهندس اوحدی و تعدادی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکر و قدردانی شد.

اینستاگرام
جالبه
آقای شایسته نهایت تلاش خودش را کرد که این همایش برگزار نشه و با تمام توان برای تخریبش سعی همت گماشت اما جالب است که همایش با این شکوه برگزار شده و جالبتر این که خود آقای شایسته زودتر از همه حضور پیدا کرده و سخنرانی هم میکنه!
فاضل شایسته نیا در گروه خودش در پیام رسان سروش همیشه با لحنی قیم مآبانه از جانبازان می خواهد که انجمن جانبازان نخاعی و اعضایش و همه فعالیت‌شان را تحریم کنند،این بار هم همینکار را کرد اما خودش و چند نفر از نفوذی هایش در گروههای مجازی وابسته به انجمن در این همایش شرکت و سخنرانی هم کرد!
خیلی براتون متاسفم انجمن بازیچه دست آقای د ح شده
سرشون هم کردن زیر برف
خودم یکی از طرفداران و انجمن بودم از زمانی که متوجه پشت پرده ها شدم
دیگه از کسی و یا گروهی نه دفاع میکنم و نه در مجالس شرکت
تا بحال فکر میکردم آقای شایسته با انجمن مشکل شخصی دارد اما با توجه به مشکلات یکسال اخیر که انجمن و آقای حیدری برای امیال نفسانی و منافع مادی خودشون برای آقای پورکره که باعث شدند ایشان از مدیر عاملی موسسه ایثار استعفا دهد متوجه شدم بشدت در اشتباه بودم
لذا از همینجا به دیگر دوستان جانباز استدعا دارم کمی تعصبات خود را کنار گذاشته و تحقیق کنید شاید هم بنده اشتباه کنم
اما عاجزانه خواهش میکنم تحقیق کنید تا با نام شما جانبازان عزیز برای خود نردبان نسازد
العاقل یکفیه الاشاره
سلام به همه
قطع نخاعیها از صراحت من ناراحت نشید که میدونم غیرتی و احساسی میشید و بدل میگیرید
شماربخدابه وبه جدان شمایه تقاضاازمسوولین بنیادشهیدمرکز دارم دستوربفرمایندبنیاداستان گیلان پرونده جانبازی بنده رابه من بدهندبنده پرونده خودموآتش میزنم دیگه این حقیر رابنام جانبازنشنا سنداقعاداره بهمون توهین میشه وقتی هیچ کمک مالی ازطرف بنیادبهم نمیشودبنده فقط بایدباحقوق ناچیز آموزش پرورش زندگی کنم چرادیگه ذهن مردم نسبت به بنده خراب بشه که ملت فکرمیکنندبنیادشهیدودولت نظام جمهور ی همشون در خدمت من جانبازهستندیه طوری نگاه ملت متوجه ماها شده که حق ملت راماها داریم میخوریم زندگی ماگل بلبل هست وقتی من جانبازنیازبه چهل میلیون پول را دارم، آبرویم به خطر افتاده هیچ احدی جوابگو مشکلم نیست چرااسم جانبازی روی من باشه حداقل میرم ازبهزیستی یاکمیته امدادحضرت امام یه وام بابهره ۴درصدمیگیرم مشکل خودموحل میکنم اگرخواهش بنده قبول کنیددستور فرمایندپرونده جانبازی بنده رابهم بدهندواقعا خیلی ازآقایون مسولین ممنون میشم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi